duminică, 3 februarie 2019

Pâine cu cartofi

Dintre
painea clasica,
cea fara framantare,
painea ungureasca (fara postare, foto mai jos) , cea
cu chefir, si
painea cu cartofi, aleg painea fara framantare. E cea mai gustoasa! As putea manca zile intregi doar paine fara framantare, cu masline si nu mi-ar lipsi alta mancare. 
Dar imi place sa incerc retete noi, azi i-a venit randul painii cu cartofi, dupa reteta Laurei Laurentiu.
Recunosc ca m-am speriat cand am vazut cat de putina apa se pune, dar am respectat reteta cu strictete. Painea cu cartofi nu creste mult, dar este moale si elastica. Insa nu mi se pare foarte gustoasa ;)) Sigur nu mai fac curand :P
 Are o consitenta buna, imi place textura ei, 

 Daca va pasioneaza, va recomand sa incercati reteta de paine traditionala ungureasca de la Savori Urbane. Necesita timp si atentie, dar rezultatul merita. Veti manca o saptamana dintr-o painica sanatoasa, preparata chiar de voi. Creste atat de mult si de hotarat, incat a mea a ridicat capacul in timpul coacerii :))
Painea ungureasca
Pofta buna!

6 comentarii:

  1. Arata foarte bine painea ta. Ai deja cinci retete incercate, ca lumea!
    Painea niciodata n-am facut-o dupa reteta. Cred c-ar trebui sa incep sa fac asta, sigur voi descoperi multe lucruri noi.
    Am facut-o mereu "din ochi", in stilul mamei mele, punand ingredientele dupa cum simt aluatul. Amestec jumatate de cubulet de drojdie solida cu o lingurita de zahar tos, se lichefiaza, pun putina apa calda, putina faina, fac maiaua. Nu las maiaua sa creasca, incep sa pun alternativ faina (pana la 1 kg, la final), apa calda, sare, ulei de masline - dupa cum simt ca trebuie. Acopar vasul cu un prosop curat (am un prosop de bucatarie folosit numai pentru asta), fac caldut in bucatarie si las aluatul sa creasca. Dupa ce a crescut fac painite mici, rotunde, le pun in tava, le acopar iar cu prosopul si le las sa creasca. Dupa 15 min dau la cuptor.
    Painea a crescut mult de fiecare data. Nu sunt deloc experta in paine, fac numai de ani de zile acelasi lucru. Nu stiu daca altora le-ar placea painea mea :)) (oricum ma cam streseaza ideea de a gati pentru cineva, pentru musafiri, ma simt evaluata :)) si nici nu vreau sa oblig pe nimeni sa inghita ceva ce nu-i place. doar din politete; probabil mandria ma face sa simt asa).
    Pentru mine a face paine e terapeutic ... nu stiu daca ma gandesc la ceva in timp ce fac asta. Sa framant aluatul imi da o stare de bine. Am citit la Anca ieri ca a avea un hobby e terapeutic. Pentru mine a face paine si a impleti un fular, in mod simplu, sunt terapeutice.
    Iar scriu mult :)), stau prea mult in casa si nu socializez. :D

    Sa incerc si eu retete, sa mai invat si eu cate ceva. :D

    RăspundețiȘtergere
  2. 😂 Scrie cât vrei!
    Faptul ca frămânți de mână, ai un +10 de la mine.... Eu nu aș frământa de mână dacat șantajata cu ceva foarte important 🤭
    Știi ca am mixer cu frământare, ar fi păcat sa nu încerc atâtea.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce bine arată! Oare chiar să nu fie gustoasă! :)))
    E o idee bună şi sănătoasă pâinea făcută în casă. Până acum am făcut doar simplă e câteva ori. Chiar o să încerc şi cu cartofi. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Încearcă, o să-ți placă! E bună, sunt eu fitoasa 🤭
      Arata foarte bine, pe lângă textura, are o culoare care m-a surprins și pe mine.
      Colegii au lăudat-o!

      Ștergere
  4. Ooooo,sunt sigura ca e foarte gustoasa la cat de bine arata.Mie imi place sa incerc tot felul de retete, asa ca si painea cu cartofi e pe lista.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În primul rand are o culoare foarte frumoasa, galbena. Parca ar fi cozonac. Și apoi textura e reușita. Merită încercat!
      Dar la gust o prefer pe cea fără frământare.

      Ștergere

Vă mulțumesc pentru vizită și comentarii, cu drag

Postari recente

Recent Posts Widget