duminică, 25 noiembrie 2018

Pâine fără frământare

Este painea mea preferata. Nu stiu de ce, dar e foarte gustoasa. Pe internet gasiti mai multe retete, dar eu m-am oprit la cea de la Savori urbane. Desi aceasta e varianta rapida, mie nu mi se pare deloc asa, pentru ca prepararea are 3 runde de dospire, care dureaza. 
Mai jos sunt fotografii de la prima painica pe care am facut-o in sezonul asta (vara prefer sa ocolesc cuptorul) 
Mi se pare ca aluatul meu a fost mai moale decat pare in reteta originala, ba chiar nu am reusit sa-i dau forma frumoasa de paine. In momentul in care am pus aluatul in oala, s-a lasat si nu a mai recuperat din crestere in timpul coacerii.
Dar chiar si asa am obtinut o paine foarte gustoasa, mai ales ca a iesit putin mai sarata pentru ca am pus din greseala mai multa sare. Era atat de sarata incat nu s-ar fi putut manca cu gem ;))
Din pacate nu am fotografii din toate etapele.





 Ambitionata de faptul ca prima painica nu a iesit perfect, am facut-o si pe a doua, de data asta am zis sa o prepar doar la mana. 

 Am avut surpriza neplacuta sa vad ca nu se incorporase toata faina si m-am speriat, am crezut ca am compromis totul, asa ca am luat-o la framantat. Nici framantarea nu a rezolvat problema in intregime, inca simteam la mana bilute de faina. Am zis "asta e, fie ce-o fi, merg mai departe
 Am pus o punga peste castron si am lasat-o la dospit. Varianta mai eleganta este folia alimentara, dar in cazul meu, folia nu adera pe castronul pe care l-am folosit.
 Se vede ce frumos a crescut! La suprafata se vad bulele de aer, acele bule de aer care dau miezul acela frumos.
 Am amestecat din nou aluatul, de data asta cu lingura de lemn, si am lasat-o iar la dospit. 


 Ce nu-mi reuseste mie, din cauza ca obtin un aluat cam moale, desi respect cu strictete cantitatile, este metoda strech & fold si shaping... La mine arata ca un terci ;))
 Totusi, ca sa imi asigur reusita, acesta e momentul in care nu mai respect indicatiile din reteta: nu o pun foarte rapid in cuptor, ci o las chiar in oala la dospit 15-20 minute.
Asa arata painica in sectiune.

Data viitoare o sa iau ce am invatat bun din aceste doua incercari si sper sa-mi iasa o painica perfecta ca aspect, gustul este oricum foarte bun!

4 comentarii:

  1. Eu fac painica cu cartofi de obicei la 1 kg faina pun 500 gr cartofi fierti pasati un cub drojdie 50 ml ulei floare soarelui ,2 lingurite de sare 1 lingurita zahar,500 ml apa . Iese excelenta recomand cu drag . Te pop fii binecuvantata!

    RăspundețiȘtergere
  2. Suuuuper! Spor la urmatoarea! Tot incercand vei obtine painica perfecta pt tine. Eu am constatat ca niciodata nu imi iese painea la fel cu precedenta. E o surpriza de fiecare data cand o scot din cuptor. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc
      Ce simpatic, nu te plictisești niciodată 🤭

      Ștergere

Vă mulțumesc pentru vizită și comentarii, cu drag

Postari recente

Recent Posts Widget