marți, 1 mai 2018

Prin Apuseni

Am ales judetul Alba pentru ca nu am prea fost acolo. Cu Apusenii nu ai cum sa dai gres. Parcul National este inepuizabil. Pe langa obiectivele turistice - nenumarate - sunt foarte multe si pentru speologi, inchise publicului. 
Noi am ales zona Arieseni - Vadu Motilor - mai mult la intamplare, nestiind exact ce o sa gasim.Cand am inceput sa scotocim internetul, ne-am dat seama ca nu ne-ar ajunge o luna sa vizitam tot. 





 Casa memoriala Avram Iancu. Un loc deosebit datorita imbunatatirilor, ne-a impresionat muzeul amenajat la subsolul casei. Datorita perioadei alese - Pastile - nu ne asteptam sa gasim deschis. Dar un satean era la datorie.
Anul trecut de Rusalii am gasit in Sighisoara toate obiectivele turistice inchise.








 Mi-a placut felul in care se inchide ia la maneca.
 Muzeul de la subsol.



 In Apuseni obiectivele turistice sunt, in cea mai mare parte, naturale, si in mod special pesteri. Peste 1000. 
De la casa memoriala ne-am indreptat catre Dealul cu Melci si Cascada Pisoaia sau Cascada Miresii.
 Drumul spre cascada trece printr-un satuc. Acolo timpul a stat in loc si bine a facut! 

 Drumul este usor, frumos si foarte accesibil. Dar sa stiti, la cascada nu scapati fara o baita ;))
 Fiind primavara devreme, cascada era foarte frumoasa datorita debitului mare. 



 Si pentru ca fotografiaza Alina, nu pot lipsi animalele. Oui, c'est moi!





 Ne intrebam daca in casutele acelea aruncate pe dealuri, mai locuiesc oameni. Da, locuiesc!





 Drumul spre Pestera Scarisoara. 








 Fusta de care m-am indragostit. 

 Pestera Scarisoara adaposteste unul dintre cei mai vechi ghetari din tara. Domnul care ne-a facut un mic instructaj inainte de a cobora in pestera, ne-a spus ca ar fi chiar cel mai mare si cel mai vechi din Europa. 
Daca ajungeti acolo, imbracati-va gros. Temperatura nu depaseste niciodata 11-13*C












 De acolo, ne-am dus la Pestera Poarta lui Ionele.  In realitate ele sunt foarte apropiate, doar cativa kilometri intre ele. Dar noi am preferat sa ocolim vreo 14 km de dragul plimbarii si al peisajelor. Mai ales ca vremea a fost minunata. 















 M-a impresionat foarte tare aceasta pestera. De fapt este o cascada intr-o pestera. M-am simtit coplesita de natura si Creatie. E un sentiment minunat.
 De asemenea, un loc de unde nu prea scapi uscat. 








Stiam de Groapa Ruginoasa, dar ca sa ajungi la ea trebuie parcurs un traseu prin padure. Cum era deja dupa amiaza ne-am gandit ca e cam tarziu si am renuntat.
In cale ne-a iesit semnul catre Cascada Varciorog si cum 3 km nu ni s-au parut multi, uite-ne la drum. Un drum care nu se mai termina :)) Cred ca mai bine alegeam Ruginoasa :)) Noi credeam ca e plimbare la mall :)) Dar, ups!, eram in padure, si cu cat inaintam mai mult, cu atat zapada era mai mare. Atat de mare incat la un moment dat, foarte aproape de cascada, am intrat in zapada pana la fund. 
Drumul nu e deloc periculos, se poate parcurge cu copii, fara probleme, dar sa aveti echipament corespunzator. Incaltaminte de drumetie si haine mai groase.
M-au impresionat aceste case stil cabana. Construite cu mult bun simt si cu grija pentru zona. 







 Daca ati fost la Cascada Balea, aflati ca drumul pana la Cascada Varciorog este mai lung dar mult mai usor. Noua ne-a fost putin greu pentru ca nu era zapada topita. 
 









 Ultimul obiectiv in drum spre casa, Alba Iulia. Ne-am oprit ca Catedrala Ortodoxa - era a treia zi de Pasti - apoi am baut cafea la o terasa si ne-am plimbat prin Cetatea Alba Carolina. De data asta am vizitat "parterul", daca se poate spune ca Cetatea are un parter :D































Apusenii dau dependenta, sigur vom reveni!

4 comentarii:

Vă mulțumesc pentru vizită și comentarii, cu drag

Postari recente

Recent Posts Widget