sâmbătă, 9 iunie 2018

Șabloane - diverse metode de aplicare

Inca nu am rezolvat problema cu setarea, deci nu pot sa descarc fotografiile din aparatul de fotografiat, in calculator.Am facut foto cu telefonul, calitatea lor e cea care e. Alta nu am, deocamdata :P

Mi-am amintit ca in debara este o bucata mai mare de pal, de cand am schimbat mobila din casa. Cu pal nu am avut ocazia sa lucrez, imi imaginez ca e mai dificil, neavand o compozitie naturala, ca lemnul.

Mi se pare ca am o problema cu aplicarea sablonului si am vrut sa exersez.
Inainte de asta, am curatat suprafata si am aplicat doar un singur strat de vopsea ivoar. Daca nu era o suprafata de exercitiu, si trebuia sa lucrez ceva serios, o singura aplicare nu ar fi fost de ajuns.
Am aplicat cu trafaletele si am fost foarte mirata sa constat ca partea de blat nevospita s-a stropit foarte tare. Asta e bine de stiut pe viitor. Trebuie sa ma indepartez de pereti sau alte obiecte din casa, sa nu le murdaresc.
 Totusi, pe partea nevopsita, mi-a venit ideea sa testez pensulele rotunde, cu par de porc. Cred ca e par de porc, cel putin asa pare. 
Este un anumit tip de vopsire care da un aspect rustic. Imi place efectul, dar sunt dezamagita de pensule pentru ca le cade parul si ramane pe suprafata vopsita. Insa sunt foarte ieftine, deci nici pretentiile nu pot fi prea mari.
 De data asta aplicat vopseaua de doua ori, ca sa imi dau seama mai bine ce pot obtine.

 Observati dungile? In mod normal m-ar deranja si mi-ar da senzatia de neglijenta. Dar pentru un efect rustic sunt foarte potrivite.
 Si un fir de par de la pensula, dupa cum spuneam.
 Pe suprafata vopsita cu trafaletele am fixat trei sabloane cu care nu am mai lucrat pana acum, si le-am aplicat in trei moduri. trafaletele, pensula dreapta si cu pensula buretel.

 Cel mai dezamagita sunt de trafalete. Am urmarit zilele trecute un tutorial cu Annie Sloan, in care aplica perfect un sablon, cu trafaletele. Probabil e nevoie de foarte mult exercitiu, adica de experienta, ca sa ajungi la asa dexteritate. Nu stiu ce sa zic...
 In fotografia de jos, in partea de sus :P, este sablonul aplicat cu pensula dreapta, jos cea cu pensula cu buretel. 
Mi se pare ca cel mai bine , dar nu perfect, a iesit partea aplicata cu buretelul.
Continuam sa exersam pana iese perfect!
 Sfat: atunci cand si daca, veti reconditiona vreun obiect de mobilier, va sfatuiesc sa va legati si parul, ca atunci cand faceti mancare. Mie mi-a cazut un fir de par pe o masuta, s-a uscat asa, am luat firul de par de acolo dar masa pare ca e zgariata si nu mai am cum sa repar fara sa ma complic. 
Asta ar insemna sa o iau de la capat ca si cum as vopsi-o prima oara. Timp si bani irosite!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Vă mulțumesc pentru vizită și comentarii, cu drag

Postari recente

Recent Posts Widget