miercuri, 16 decembrie 2015

Când am făcut ca alții vs. când am făcut ca mine


Despre retete este vorba, o s-o iau cronologic. 
Am vrut intr-o zi sa fac o prajitura. Nici nu mai stiu daca era prajitura de post, de dulce, nici nu are importanta. Ceva m-a convins la prajitura aceea, de m-am hotarat s-o fac, desi!!! mi s-a parut cantitatea mica de lichid. Nici nu mai stiu daca apa, lapte, nici nu are importanta. Important este ca mi-am dat seama ca ceva nu-i in regula si totusi am perseverat in prostie. Am urmat reteta si modul de preparare, pana aproape ca mi-am stricat robotul de bucatarie. Nu mai pot folosi mixerul de la robot, desi fix pentru functia asta l-am cumparat. Daca imi urmam instinctul si mai puneam lichid la prajitura sau, si mai bine, n-o mai faceam deloc, era perfect. Nu-mi (semi)stricam robotul de bucatarie.

Tahini... Prima incercare a fost un dezastru pentru ca...am respectat reteta. Eram si mai neexperimentata :P si nu mi-a trecut prin cap sa cresc cantitatea de ulei. Zilele trecute am vrut sa cumpar tahini din Cora dar mi s-a parut pretul prea mare, +20 lei, pe de o parte, iar pe de alta parte, lenea prea mare sa mai merg pana la magazinul arabesc care are preturi mai bune dar care "mi-e peste mana". Am cautat reteta de tahini, am zis sa mai fac o incercare, am facut exact dupa reteta Jamilei si mi-a iesit. Astfel am obtinut tahini cu vreo 3-4 lei, pentru doua portii de hummus. 

Gemul de ananas...daca o sa cautati retete o sa vedeti ca multi recomanda sa puneti apa. Văleu!!! Pai ananasul este un fruct plin de suc/apa, cum sa-i mai pui si tu??? Cand am facut prima oara, aproape ca m-am certat cu sotul meu pentru ca el insista sa punem apa, ca asa era in majoritatea retetelor, iar eu am tinut-o pe-a mea: fara apa!!! Am avut dreptate, ananasul si-a lasat foarte, foarte mult suc. Mi-am urmat instinctul si am facut bine :)

Mustarul de casa...aceeasi poveste ca la tahini. Cantitate fixa de lichid = fiasco! Puneti cat lichid "intra", pana obtineti o pasta de consistenta dorita. Noi asa am facut si am facut bine! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Vă mulțumesc pentru vizită și comentarii, cu drag

Postari recente

Recent Posts Widget