marți, 26 iulie 2022

Maramures 2022 - 3

Maramures 2022 - 1

 Maramures 2022 - 2 

Au urmat doua zile caniculare, pe care le-am petrecut la Ocna Sugatag. La strand sunt cateva bazine cu apa dulce dar foarte rece - in care nu am intrat!! - si tobogane, dar si un bazin cu apa sarata, cu ideala temperatura de aproximativ 30*C , dupa parerea mea. Nici macar acum, cand sunt caldurile astea nebune, nu suport apa rece. Temperatura ideala, pentru mine, este de 30-32*, dar asa ceva gasesc doar acasa, in cada :D sau in statiuni balneo. 

La Ocna Sugatag concentratia de sare a apei este cea mai mare din Romania. 

Elena, de fericire ca s-a vazut intr-un loc cu multa apa, zburda ca o caprita ;))


Maramuresul se identifica, cumva, cu manastirea Barsana - un loc deosebit, unde maestria localnicilor se remarca din plin! Nu ai cum sa mergi in Maramures, fara sa vizitezi Barsana. 
Am cumparat de acolo ulei esential de lavanda, 10 lei sticluta - si sirop presat la rece de tei si muguri de brad. Toate preparate de maicute. 

Din seria "taurasul Ferdinand" ;)) 

 



Foarte aproape de Barsana, este localitatea Stramtura - in drumul catre Borsa. La proximariv 2 km, pe deal, este, mai putin cunoscuta, manastire Stramtura. O "sora mai saraca", dar care incepe sa fie din ce in ce mai cunoscuta. Drumul nu este usor, dimpotriva, la un moment dat chiar foarte stramt, doar pentru o masina. Daca ajungeti prin zona, conduceti foarte prudent, poate aparea oricand o masina din fata, iar drumul este si serpuitor si cu vizibilitate redusa datorita vegetatiei. 
O manastire mica, dar plina de har, inca in constructie. La subsolul bisericii, unde se tin si slujbele, este icoana facatoare de minuni a Sf Parascheva. 

Oricine ajunge aici, este primit cu bratele deschise. Am fost invitati sa vizitam atelierul de sculptura, unde am avut ocazia sa vedem in lucru o poarta maramureseana si sa stam la "un pahar de vorba" cu mesterii. Sa va mai spun ca am vorbit de parca ne cunosteam de-o viata?!

 





 




Am plecat de acolo cu gandul ca vom reveni, cu ajutorul lui Dumnezeu, intr-o buna zi, pentru a treia oara... :)  (prima oara am fost acolo in 2018)
La pensiune bucurie mare pentru Elena pentru ca si-a mai facut o prietena, pe micuta A., nepoata doamnei care a gatit pentru noi....

 

......si un prieten, pe G, baiatul vecinilor. 

 


 
 In drum spre casa am facut un popas la manastirea Rohia. 




Va urma!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Vă mulțumesc pentru vizită și comentarii, cu drag

Postari recente

Recent Posts Widget