duminică, 10 septembrie 2017

Kefalonia si Lefkada - 1


Nu o sa spun prea multe despre aceste doua insule grecesti, pentru ca la cat de multi romani isi petrec vacantele in insulele ionice, a scrie, mi se pare de prisos.
Am facut - cu greu -  o selectie de fotografii, pe care o sa vi le arat in trei postari, pentru ca si asa, alese cu grija, sunt fooaaarte multe. Grecia are locuri frumoase, la marea ei. Nu sunt fan Grecia, nici n-o sa fiu vreodata pentru ca e o tara cu o clima prea calda pentru gradul meu de suportabilitate. E buna pentru vacante si atat. In rest mi se pare prea uscata, pustie si neprimitoare :)
Internetul abunda de informatii bune despre Kefalonia si Lefkada, dar m-am gandit sa va mai spun si eu ca insula Kefalonia e plina de albine & comp, asa ca daca va stiti alergici, sa nu plecati nepregatiti. Sunt atat de multe incat era sa si inghit una, pentru ca mi se asezaze pe mancarea care era infipta in furculita.
Am citit si ca drumul dureaza 18 ore. Poate pe jos... Noi am facut prima oara, adica acum trei ani, 16 ore, in conditiile in care nu cunoasteam drumul, si am facut popasuri cam lungi, dar acum, datorita vecinilor bulgari care s-au invrednicit sa faca autostrazi, am facut, nici mai mult, nici mai putin, decat 12 ore!! pana in Lefkada de unde am luat ferry-boat-ul din Nidri, catre Kefalonia.
Noi aveam rezervare pentru ferry de la ora 18, dar l-am luat pe cel de 15.
Lasand Lefkada in spate




Fiskardo - Kefalonia
De la feresatra camerei - in departare Zakintos. In prima zi s-a vazut si fum de la incendiile de padure. Banuiesc ca asta a fost motivul pentru care nu am avut o imagine clara cat timp am stat pe insula. 
Nu ma mai saturam sa privesc.
Plaja Petani
Crescatorii de midii, probabil
Tot de la fereastra camerei. Nu ma mai saturam sa privesc si sa fotografiez. O imagine atat de mediteraneana!
Tot de la (cealalta) fereastra, seara.
Idem :)
M-rea Sf Gherasim - 29 august. Am vrut sa prindem macar putin din Sf.Liturghie dar acolo se face, in timpul saptamanii - de la 4 la 6 dimineata!!! 
In prima camera din grota sfantului, unde nu am rezistat decat o jumatate de minut pentru ca nu era aer. Au fost multi pelerini, si se cam consumase oxigenul :D
In curtea manastirii.
In curtea manastirii.
Magazin local.


Oite sau capre, la umbra uni batran maslin :)
Biserica din Markopoulo 
 Biserica unde in fiecare an, pe 6 august, de Schimbarea la Fata a Mantuitorului, vin serpi mici, absolut inofensivi, si pleaca pe 15 august. Daca nu vin e de rau. Localnicii tin minte doi ani cand serpii nu au venit: 1940, cand au fost invadati de nemti, si 1953, cand un cutremur aproape a devastat insula.  Dna de la pangar ne-a zis ca anul acesta au venit 15 serpi. Mai multe despre biserica cititi aici si aici.
Capitala Argostoli - Intrarea intr-un magazin :)
Argostoli
Argostoli - ceva obisnuit pentru Grecia
Nici la ei nu e totul perfect.


Plaja Makris Gialos vazuta de sus. O frumusete!
Kefalonia, pur si simplu.
Kefalonia, pur si simplu.
Kefalonia, pur si simplu.
Assos
Assos
Assos
Assos
Assos
Assos
Assos
Assos
Assos
Assos - probabil urmele cutremurului din 1953, care a devastat insula.
Assos
Assos
Assos
Assos
Assos
Assos
Assos
Assos
Cetatea din Assos - din punctul meu de vedere, ar fi fost o pierdere de timp, pentru ca cetatea, in interiorul ei nu ofera nimic, insa drumul pana acolo rasplateste cu peisaje minunate.
Cetatea din Assos
Cetatea din Assos




Assos

Assos
Assos
Assos
Assos
Assos
Assos
Zorele
Eu :)
Capre - as putea spune ca Kefalonia este insula caprelor!
Pestera Melissani
Pestera Melissani
Pestera Melissani
Pestera Melissani
Pestera Melissani - apa limpede, desi foarte adanca

Plaja Petani
Plaja Petani
Plaja Petani
Va urma 

5 comentarii:

  1. Foarte frumoase fotografii! ♡♡♡
    Mie imi place Grecia, asa de mult incat m-as muta acolo, in sufletul meu Grecia e prima dupa Romania. Si chiar daca are clima calda, pamant uscat si vegetatie arsa de soare, iar eu suport greu caldura, tot m-as muta acolo. Pentru mine Grecia are "un ceva" in aer (la fel ca Romania), ceva bun, cald, primitor, familiar, ocrotitor. Si limba greaca suna asa de frumos .....

    RăspundețiȘtergere
  2. N-am o alta tara preferata, mie imi place Romania :)) Ma odihneste... Ii spuneam si lui M, ca poate e patriotism prost, dar imi place Ro mult!
    Greaca suna frumos, da, chiar daca e cam "tzatzaita" :p

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Grecia e prima "dupa" Romania, asa am scris. :P Nu vreau sa plec nicaieri, in Romania e tot ceea ce iubesc si pretuiesc cel mai mult.
      Dar, in mod paradoxal, mi-am gasit odihna sufleteasca si in Grecia, atunci cand am fost si de atunci Grecia e pentru mine o sora buna a Romaniei in care as putea trai destul de fericita daca as fi nevoita sa plec din tara. La un moment dat mergeam cu autobuzul printr-un oras grecesc si-am realizat, dintr-odata, ca ma simt de parca as merge prin cartierele Iasului, asa de acasa ma simt, desi peisajul era total diferit.
      Nu percep limba tzatzaita :)), pentru mine suna melodios, inchid ochii si-o ascult fara sa stiu ce se vorbeste, doar de dragul de a o auzi.

      Ștergere
  3. Ce poze minunate:). Imi place Grecia mult, mult, mult. Sper ca parintii mei sa aiba curajul ca dupa ce ies la pensie sa si cumpere o casuta si sa se mute acolo ca sa am motiv sa merg mult si des:). E asa arid si asa firesc totul, asa colorat si asa linistitor:* Faci poze minunate:)

    RăspundețiȘtergere

Vă mulțumesc pentru vizită și comentarii, cu drag

Postari recente

Recent Posts Widget