sâmbătă, 28 iulie 2018

Maramures - 1

Intre timp am povestit si despre 

Iulie a inceput calm. Imi facusem planuri sa vopsesc mobila, dar domnul sot mea le-a dat peste cap. O schimbare in programul de la serviciu, i-au permis cateva zile de concediu cand se astepta mai putin.
Intrebarea era: avem cateva zile libere, unde sa mergem? Pai in Maramures ca n-am mai fost de 10 ani. Ok. Cautat cazare, facut rezervare, plecat :)
Maramuresul nu m-a surprins, doar mi-a confirmat ce stiam. Oameni harnici, veseli, mercantili in cel mai dragut mod posibil (o sa dezvolt ideea).
Cred ca nu se poate sa te intorci de acolo fara sa fi facut o drumetie la Cascada Cailor si o plimbare cu Mocanita.
 Desi avem o vara ploioasa, nu am intampinat probleme. Unde ajungeam noi tocmai se terminase ploaia sau incepea dupa ce plecam noi. Asa s-a intamplat si cand am mers la cascada, numai bine, pentru ca accesul se face cu telescaunul.


 Lume multa la cascada, atat de multa incat nu am putut sa culeg decat o fotografie in care sa nu se prea vada turisti. Drumul e foarte frumos, traseul cu telescaunul ofera peisaje superbe, iar de la telescaun pana la cascada este un drum foarte usor, prin padure, de vreo 30 de minute.
 







 Pentru plimbarea cu Mocanita se face rezervare cu cel putin o zi inainte. Au programate patru plecari, la interval de 30 de minute, doar ca ultimul tren are locomotiva diesel. Calatoria dureaza cam 5 ore, si aveti posibilitatea sa alegeti bilete cu masa, la un pret mai mare. Totul este foarte bine organizat. La capat trenul stationeaza aprox. 1 h, pe traseu sunt 2 opriri in care poti cobori, manca, merge la toaleta, face fotografii, socializa.


 Daca va veti plimba cu mocanita, va sfatuiesc sa alegeti scaun pe partea stanga a sensului de mers, la vagon inchis. Pe partea stanga este plivelistea mai deschisa, e mai multa padure pe dreapta, iar vagonul inchis va va proteja de funingine. Este totusi o mocanita... Foarte important: indiferent de tipul de vagon, funinginea tot va ajunge la voi, mai mult sau mai putin, asa ca imbracati-va in culori inchise, altfel riscati sa va patati imbracamintea. Eu credeam ca mi-am invatat lectia de la Mocanita Hutulca - Bucovina, dar tot cu bluza alba m-am imbracat :)))))




























 La capat de linie, totul foarte bine organizat. Servirea mancarii se facea in stil Ikea - eu nu stiu exact ce inseamna asta, nu am mancat niciodata acolo, dar asa mi s-a spus - foarte multe mese, scaune, foisoare inchise sau deschise, foarte multe cosuri de gunoi, foarte curat si o toaleta foarte curata. 
Toate fac plimbarea perfecta.

Va urma - Maramures - 2 :)

2 comentarii:

  1. ce frumooos!trebuie sa ajungem si noi pe-acolo!astept episodul 2!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din păcate e drumul ff lung, aproape 10 ore. Nu cred ca poți să-l faci dintr-o bucata cu copiii.

      Ștergere

Vă mulțumesc pentru vizită și comentarii, cu drag

Postari recente

Recent Posts Widget